Wednesday, April 15, 2009

Perth Part 7 - Harbour Town & 54 Montoro

Hem baru berkesempatan nak continue update the adventure...kalau weekend mesti berebut sapa nak pakai broadband...and nowadays King lak very active kat FB....mama selalu kalah ler...
Now I am going to write the third day we all kat sana..

Day 3 Tuesday

Well I rasa malu kat Ushama coz dah banyak kali janji nak masak...at last I berjaya buat breakfast. I dah familiar dengan dapur sibujang ni...I goreng meehoon ler (or is it beehoon?) l Yap I tengok the price for the meehoon AUD2.20 hem cuba convert jadi berapa ringgit...ha..ha..King kata kalau asyik duk convert je tak makan kita ma..he..he...I used to study accountancy kan...So as I masak banyak..and I seronok coz dia orang ada kicap favorite I tuk goreng meehoon ni...ABC and Kipas Udang...wonderful! So apa lagi packed bawak bekal ler ha ha tak sempat sampai city pun the boys dah mentong lagi meehoon tu dalam van....then today we all checked out from Thornlie..yap we all checked in to the rental house 54 Montoro Dr its somewhere kat Port Kennedy (dalam Rockingham) jauh tu about 45 minutes from Perth...tu je yang ada bila booked last minutekan...Rasanya one week AUD850...4 bedrooms, 2 toilets, laundry (washer & dryer), pool and swimming pool...The kids really loved it!

King kata Montoro ni macam bahasa Jawa je.....

The lovely house....superb!

The swimming pool behind the house... the shark tu pun provided, the pool towel, kid's toys for the beach....magazines, books, kitchen utensil, microwave....

Zeeshan & Qobb kat pool table...

The kitchen....oh I loved everything 'bout the house.

But before that we all ke Harbour Town dulu..again nak parking susah coz van ni tinggi so we all kena lah jalan sikit...

The guys and Kak Fira .....

The Habour Town Outlet Mall

Oh my..my....syoknya kat sini...my boys macam tak tau nak masuk kedai mana..as usual their fav City Beach tu lah....Yap Billabong, Quicksilver, Roxxy and ntah apa-apa lagi. Myself I suka Sheridan.....And of course as usual...everywhere you pergi you akan jumpa Melayu......berbas-bas dia orang datang. Sometimes I wonder gak betul ke sekarang ni economy tak ok? Hem...can add as soalan bodoh that I am going to ask King....he..he..Nak makan kat sini memang tak susah ( I rasa kat Perth memang tak de problem nak makan langsung) Halal kebab pun ada kat sini so no worries.....

The girls lapar tunggu parents duk syok shopping..

Well sampai tak sedar dah nearly 5 pm...OMG groceries tak buat lagi..nak masuk rumah baru..nanti nak makan per...wua..ha..ha....Rasanya by 5 pm semua orang dah tutup kedai..ish pemalas betul lah mat salleh ni....he..he...IGA bukak kot tapi sempat ke? So solution...Amar and Nurul ler jadi mangsa..dia orang belikan groceries then hantar ke Port Kennedy...then they all pun tidor situ sekali. We all masak dinner..makan and of course ler laundry. The house really superb! The boys and girls lak sibuk duk cuci swimming pool..ish..sejuk lak for me...

No comments: