Tuesday, June 9, 2009

The Day 10th June 2009

Tomorrow I am going to the Mahkamah Syariah PJ...yap to accompany my beloved friend. The husband agreed nak lafaz on this day. The last time she went there the judge didn't approved the talq coz she's on menstrual. Hope everything will be smooth for her. Kesian dia dah jenuh turun naik mahkamah. I am able to follow her coz King ada to take care of his parents and the little princess. After the court session we all plan nak gi Wisma ICCA kat Kota Damansara. Never been there, kalau tengok web macam banyak barang-barang cake yang dijual. I think ICCA and Wilton ni sama je kan...
As for my FIL and MIL masih macam tu lagi. The FIL really in bad mood. Sleeping all the time and nampak macam ada a bit of semput. Selera makan pun dah start kurang...I hope it's not me. Rasanya I ok je tak de buat benda-benda pelik yang boleh menyingung perasaan dia. May be dia dah boring and teringat rumah dia kat kampung. Ye lah dia asyik cerita pasal pokok sayur dia yang tengah berbuah and plan nak besarkan lagi kebun dia...Hem I cakap kat King jom bawak dia gi Cameron Highland lah..mesti dia happy dapat tengok pokok2 kat situ....Hati orang tua kan so unpredictable! I remember arwah nenek King dulu duduk rumah I after 1 week dia start buat perangai pelik-pelik like tidur bawah meja la...tak lalu makan la..rupa-rupanya dia nak balik tapi tak berani cakap...Hem actually I ni selalu kena jaga orang tua tu yang dah kisah...Selalu kalau MIL sakit memang dia comfy kat my house ni kira by default la!..now MIL dah sihat sikit FIL lak sakit. Last 2 years dia orang duduk rumah I nearly 2 months coz MIL sakit. Patutnya dulu I ambik nursing...can make money la go to the Arabs Country..he..he...King keep on reminding me...the fadhilat of taking care of the elderly....insyaallah ini saham akhirat la kan.

No comments: