Monday, February 10, 2014

Kisah seram di Karak Highway

“If the living are haunted by the dead, then the dead are haunted by their own mistakes.”


Hari ni semua orang pakai baju merah…Lions Dance is about to start! Huhu how I hate it…bising! And terlompat lompat around the office cari limau…Okay enough of that, I am not going to talk about the lion…I nak cerita kisah my friend…my friend yang beriya ajak I masuk kerja semula dulu..dulu we all same level now dia dah SM hehe tak apa la rezeki masing masing kan..kita redho jer…I pun consider very lucky dah tuo tuo orang panggil kerja semula  with the same boss and the same subordinate…
Kisahnya…masa cuti CNY dia hantar anak balik MRSM kat Pahang..on the way back ke KL jalan terlalu jam. Waktu tu dah nak maghrib, kereta dia bagi indicator flat tyre..and rasa heavy so hv to stop somewhere and call the rescue team from Audi.. (hehe kalau keta I panggil tow truck jer). So she told me they stopped near the semak kat Petronas ..It happened between Karak and Bentong (Sampai sekarang I masih tak tau ada Petronas kat situ…) She tried to call for the rescue team..all her four phones tak ada coverage…adeiii..then the husband walked to the Petronas trying to find phone signal ..She was alone in the car..and she said she was looking at her ipad..then dia rasa macam ada relection kat tingkap kereta..Then dia toleh to her left…OMG next to her ada one lady pegang baby and duk rock the baby…hehe serammnya and masa tu memang tengah mahgrib…I asked her perempuan tu pakai apa? Muka dia macam mana?  Dia tanya I semula “U ingat I nak angkat muka I pi tengok apa....no way “ She read all surah yang dia ingat….That lembaga gone bila ada kereta lain stopped next to hers…The other car tu macam tak nampak apa-apa pun.... They stopped coz theirs are overheated…Then her husband came back and borrowed phone from the guys to make phone calls (surprisingly they hv coverage) …then later she asked the husband to move the car ke depan sikit jauh from the semak near the durian stall…and while in the car they can hear macam ada orang main guli dalam trunk huhu…..They waited for the rescue team who then arrived around 9 pm and surprisingly there was no flat tyres! Seramkan…all the phones not working, nobody stopped to help you…and the car’s indicator about the flat tyre pun tak betul…so whats going on sebenarnya? My boss was around masa dia bercerita and he said yang muncul tu reflection of yourself J Faham tak? And bila baca all the surah tu dimana kah kedudukan surah surah tu pada you? Faham? I pun tak faham…I asked my boss..is this something to do with tasawuf? Yuppp….and to learn that you must have all the foundations first…Your fiqh and tauhid and all that…

Tujuan I blog this story because my boss bagi advise…ingat 3 perkara syaitan senang masuk bila kita berada dalam 3 situasi :

1)      Depressed ( I went thru this after the heart attack)
2)      Marah yang keterlaluan
3)      Dalam keadaan yang bernafsu

Thank you boss for your input

Okay lion dah balik I nak cari limau and kacang after their yee sang….

Note : I still tak ingat ada ke Petronas fr Karak to Bentong? Bertahun I ulang alik lalu situ rasanya tak nampak ...hmmm

2 comments:

Anonymous said...

Salam. Memang ada Petronas station between Karak and Bentong, tapi agak ke dalam sikit. I think since last year kut.

mrswongjowo said...

Salam.. Tq..no wonder saya tak perasan baru lagi yer..