Tuesday, August 4, 2009

The Making of Qobb

Lately ni I selalu worried about Qobb. Yap my third son. Qobb stands for Qobboos...handsome in Arabic! His real name of course ler start from ZZZ....(I dah pesan to the boys nak kawin cari wife mesti start from Z he..he..) PMR 2 weeks after Hari Raya..mama worried..worried dah ready ke Qobb ni?
Jom kita imbau kenangan lalu.....
I resigned from T*M coz nak ikut hubby pindah ke M*nt*k*b...tapi masa tu we all baru built this family..2 tahun kahwin you. So got to cari kerja la...then masa tu M*b*k*m baru launched. So alhamdulillah got the job...kena balik KL semula with the 2 kids masa tu..Sewa rumah depan my mum's house. Know what...masuk co baru kena lah wat medical check..period dah lewat 4 days masa tu..jeng..jeng checked urine positive pregnant! OMG...Champ baru 6 months old and Eriq belum 2 years..ish..ish..I nangis and nangis and nangis! Dah lah sorang2 dengan anak kecik .. pregnant lak tu...but the miracle words..."Kenapa nak nangis..why so sad? The baby is part of me..if you keep on crying cam ni feeling like macam papa pun mama tak suka...." ..I terdiam and terkedu...tuhan dah bagi rezeki I duk menangis2....Sebenarnya malu...giving birth every year? Perut besar every year...then baru joined co baru...Letih memang letih tapi masa tu muda lagi.I was 28 and ada 3 kids..ha..ha..hopping for a girl la pulak! Adush...masa 5 months preggie doc dah ckp another boy ha..ha...really took care of him! And he was the easiest..sakit sekejap je on 14.10.1994..that was Friday! Eriq was born 24.05.92 and Champ 02.07.93...he..he.. macam anak tangga!...Tapi pregnant Qobb I banyak keluar airmata...coz masa ni MIL pun tengah sakit. King got to give more attentioned to his mother I rasa cam terbiar...sob..sob biasa lah kan orang pregnant. And from that I nekad tak akan pregnant lagi selagi MIL sakit he..he.... God listens to my dua...12 years later baru dapat sang princess and I got her on my 40th birthday...Thank you Allah! We r blessed.

No comments: