Thursday, August 20, 2009

Nostalgic Cake

Before baking...am practicing the marble effect...

What King called as Nostalgic cake...always cerita zaman dolu-dolu dia suka makan kek tu...he..eh..dia ingat wife dia ni tak pandai buat ke? ...So yesterdaynye story I buat 2 marble cakes and one choc moist. Yesterday my auntie a.k.a Cik Ani asked me to bake 2 cakes for her. She said " Cik Ani nak kek zaman dolu...yg belang-belang tu." Then I asked her nak yang berapa color? ...He..he..saja nak suruh I basuh banyak bekas la tu nak banyak color....She said nak bawak gi ziarah mak cik2 dia yang dah uzur sempena nak Ramadhan ni...So ni yang I bake for her...This time I guna resepi Pound kek yang biasa je...dah dia cakap nak kek dolu-dolu...




In the evening I went to her house to deliver the cake...la dia nak bawak gi ziarah sikit je...rupa-rupanya Friday ni birthday dia and her last daughter...she and her 3 daughters wallup the cakes kat situ jugak cake panas tu...ish..ishh tak sempat I nak ambik gambar pun...ha..ha..so today I will bake some cuppies for them.....All the pics ni gambar before gi hantar rumah dia...





This one choc moist cake. At first I thought nak guna Rima's Recipe then...found out no Nescafe he..he.. so the usual choc moist la. Brought this cake to visit Nora at her new condo in Armanee Terrace..Wow terpegun I...a half million condo what do you expect kan? The environment just like Mont Kiara and hers on the 9th floor..lupa la pulak nak ambik gambar he..he..Hem...single and available, nice home with expensive car....cepat la sapa nak pi pinang anak dara ni...:)

Note: Today I am trying the Nutella Layer Cake...will post the N3 kalau jadi he..he..

No comments: